Kemisk peel på måndagsmorgon.

Har precis varit och fått min behandling på Stockholm Medical Skincare Center. En kemisk peeling, det enda som egentligen fungerar mot dålig hud.

Först tvättades mitt ansikte och därefter applicerades en vätska på huden som drogs ut jämnt över hela ansiktet med hjälp av en liten borste. Där låg jag i några minuter och sedan tvättades vätskan bort. Snabbt gick det! Fick en välgörande kräm insmord i ansiktet.

Därefter pratade vi om produkter som är "have-to-have" om man vill ta hand om sin hud på bästa sätt. Givetvis vill jag göra det, annars hade behandlingen känts lite onödig. Jag vill inte ha tillbaka mina finnar! Produkter från Kicks och andra vanliga affärer är kosmetika och sällan effektiva. Jag köpte krämer hos SSCC. En rengöringskräm och en dag- och nattkräm. Det kändes viktigast. Till det även c-vitamin på flaska. Precis som att kroppen behöver antioxidanter via mat, behöver också huden det.

Perfekt behandling att göra på hösten efter sommaren med allt sol och bad som sliter på huden. Nu kommer den fräscha och fina huden fram. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0